آب و کاهش وزن

فواید آب برای لاغری و تناسب اندام

با نوشیدن آب فراوان در طول روز به سوخت و ساز بدن کمک کرده و وزن کم کنید. حدود ۷۰ درصد از وزن بدن را آب تشکیل میدهد. تنظیم درجه حرارت بدن، پاکسازی سموم، روان کردن مفاصل و … بر عهده آب موجود در بدن است. همچنین نوشیدن آب می تواند جلوی اشتهای کاذب بدن را بگیرد.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول شبانه روز تا حد زیادی گرسنگی را کنترل کرده و سوخت و ساز بدن تان را هم تنظیم می کند.

آب مفیدترین نوشیدنی برای بدن است. نوشیدنی های شیرین یا کافئین دار تاثیرات مخربی می توانند داشته باشند.
از جمله به خاطر تاثیر ادرار آورشان، به جای جذب آب به دفع آن منجر شود.

آب یک ضداشتهای طبیعی است! چون معده را به خوبی پُر می کند و باعث احساس سیری می شود. نوشیدن آب قبل و حین خوردن به شما احساس سیری برای مدت طولانی تری می دهد. زمانی که احساس سیری کنید، کمتر هم می خورید. نوشیدن آب پیش از غذا می تواند سبب شود در هر وعده، ۷۵ کالری کمتر مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه
تغذیه چه نقشی در برابر بیماری کرونا دارد؟

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin