اهمیت پروتئین ها

پروتئین ها در تامین انرژی، تقویت سطح ایمنی بدن، تقویت بافت ها و حرکات بدن و انتقال مواد غذایی در بدن نقش اساسی ایفا میکنند.

پروتئین ها محدود به گوشتها نیستید و منابع مهم دیگری برای تامین پروتئین بدن از جمله کشک، سویا، تخم مرغ، بادام زمینی، جو پرک شده، لوبیا ها، مغزیجات، کلم بروکلی، اسفناج، گل کلم و ماست یونانی وجود دارد.

بدن انسان در تمام دوران زندگی نیاز به پروتئین دارد.

نقش پروتئین در بدن چیست؟

پروتئین یک درشت مغذی است. این بدان معناست که بدن برای داشتن عملکرد روزانه نیاز به مقادیر زیادی از آن دارد.
هنگامی که شما پروتئین می خورید، بدن شما آن را به اسید آمینه تجزیه می کند.
اسید آمینه برای اهداف مختلفی در بدن مصرف می شود. مهمترین نقش پروتئین در بدن ایجاد انرژی است.
بنابراین شما باید به پروتئین به عنوان اولین منبع تامین کننده انرژی تکیه کنید.
علاوه بر نقش پروتئین در بدن به عنوان یک تامین کننده انرژی، این ماده در بدن بر روی موارد زیر نیز موثر است.

پروتئین

پروتئینها مواد آلی بزرگ و یکی از انواع درشت‌مولکول‌های زیستی هستند که از زیرواحدهایی به نام اسید آمینه ساخته شده‌اند.
پروتئین‌ها مانند زنجیری از یک کلاف سه‌بعدی بسپارهایی هستند
که از ترکیب اسیدهای آمینه حاصل می‌شوند.
اسیدهای آمینه مثل یک زنجیر خطی توسط پیوند پپتیدی میان گروه‌های کربوکسیل و آمین مجاور به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک پلی پپتید را به وجود بیاورند.

پیشنهاد مطالعه
مواد مغذی برای درمان افسردگی

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin