رژیم غذایی انقلاب گلوکز

این رژیم برای کمک به افراد دیابتی و افراد با چربی اضافی در ناحیه شکم  ایجاد شده و بیشتر بر شاخص گلیسمیک تاکید دارد.
این رژیم به مصرف غلات تصفیه نشده، غذاهای کم چربی، سبزیجات و میوه های تازه به مقدار زیاد، تاکید دارد.
غذاهای با شاخص گلیسمیک بالا سطح قند خون را به سرعت بالا برده وبه دنبال آن به سرعت هم پائین می آورند.
در اثر پاسخ خود تنظیمی معکوس باعث افزایش اشتها می شوند.
این رژیم انتخاب غذاهای با شاخص گلایسمیک پائین که دارای فیبر بالا، کمتر فراوری شده، قند پائین تر،
خوردن ۵ وعده سبزیجات و حبوبات در هر روز به همراه ۲ وعده میوه و ۴ وعده نان، غذاهای تهیه شده از غلات با رعایت نظم در غذا خوردن و کاهش دریافت کلی چربی ( چربی های اشباع ) توصیه می کند. این رژیم ممکن است برای دیابت نوع ۲ مفید باشد.


نمونه رژیم غذایی انقلاب گلوکز

صبحانه: غذاهای تهیه شده از سبوس غلات همراه با شیر بدون چربی یا کم چربی، نان تهیه شده از غلات کامل همراه مربای کم شکر
نهار: ساندویچ مرغ، بوقلمون یا ژامبون همراه با نان سبوس دار، سالاد سبز
شام: مرغ بریان همراه سیب زمینی پخته و باریکه های گریل شده فلفل سبز و فلفل قرمز،
بستنی کم چربی همراه با برش های گلابی تازه یا گلابی کنسرو شده در آب میوه
میان وعده ها: میوه های تازه

پیشنهاد مطالعه
تغییر ساعات کاری کارشناس تغذیه و رژیم درمانی خانم مریم سبکتکین

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin