فعالیت فیزیکی در دوران بارداری

مزایای فعالیت فیزیکی در دوران بارداری

    • پیشگیری از اضافه وزن بیش از حد لزوم در دوران بارداری
    • بهبود سلامت روان در دوران بارداری با افزایش آزاد شدن هورمون هایی به نام اندورفین ها که باعث احساس شادابی بیشتر و خستگی و افسردگی کم می شود.
    • کاهش بدخوابی یا بی خوابی، درد پشت، گرفتگی ساق پا، یبوست و تنگی نفس
    • کنترل و یا پیشگیری از دیابت دوران بارداری
    • پیشگیری از پره اکلامپسی با بهبود گردش خون و تنظیم فشارخون
    • تقویت عضلات شکم و لگن، افزایش میزان انرژی آمادگی برای زایمان
    • کوتاه شدم فاز فعال زایمان
    • کاهش مداخلات زایمان نظیر انجام سزارین
    • بهبود سریع تر بلا فاصله بعد از زایمان
    • برگشت سریع به تناسب اندام و وزن قبل از بارداری
    • افزایش توان مادر در شیردهی و انجام کارهای نوزاد و سایر امور

در طول بارداری باید مراقب کالری مصرفی خود باشید. اگر شما دارای اضافه وزن (چه کم و چه زیاد) باشید، باید بیشتر از هر مادر دیگری در دوران بارداری کالری مصرفی خود را تحت نظر کارشناس تغذیه تحت کنترل داشته باشید و سبک زندگی سالمی را انتخاب کنید.
این اضافه وزن در طول بارداری می‌تواند شدیدتر شود و ریسک ابتلا به بیماری‌های و اختلالات دوران بارداری را چه برای مادر و چه جنین افزایش دهد. با اینکه در نهایت به علت رشد جنین در رحم وزن شما زیاد خواهد شد
اما این اضافه شدن وزن باید طبق جدول استاندارد باشد و نباید از اعداد این جدول بالاتر برود.
شما می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان رژیم لاغری نیز کمک بگیرید و رژیم غذایی دوران بارداری مخصوص به خود را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه
عوارض پرخوری برای سلامت

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin