فواید و مضرات تخم مرغ

هر تخم مرغ آب پز هفتاد و هفت کالری ، شش گرم پروتئین و پنج گرم چربی مفید دارد.
منبع خوبی برای تامین پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن است.
اگر چه تخم مرغ حاوی کلسترول است ولیکن بر روی کلسترول خون اثر مخرب ندارد. امروزه اثبات شده است که همه کلسترول های مواد غذایی الزاما باعث افزایش کلسترول خون نمیشوند. پیش بینی میشود تقریبا در هفتاد درصد مردم کلسترول تخم مرغ اثری بر کلسترول خون نداشته باشد. در افراد سالم مصرف یک عدد تخم مرغ در روز و افراد با کلسترول بالا سه تا چهار عدد در هفته بلا مانع است.
مصرف تخم مرغ آب پز در صبحانه بسیار سودمند است و علاوه بر تامین پروتئین بدن باعث سیری خوبی شده و از ریزه خواری افراد جلوگیری میکند.

وزن تخم‌مرغ به‌طور میانگین و بدون احتساب پوستهٔ آن، ۵۸ گرم است. پوست تخم مرغ حدود نیم میلی‌متر ضخامت دارد و ۹۰ درصد آن از کلسیم کربنات تشکیل شده‌است. رنگ پوست تخم مرغ به نژاد مرغ مربوط می‌شود و معمولاً سفید یا قهوه‌ای است. مرغ آراکانا تخم‌هایی به رنگ سبز/آبی می‌گذارد.

پیشنهاد مطالعه
نکات مهم تغذیه ایی در سفر های تابستانی

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin