مواد مغذی برای درمان افسردگی

درمان افسردگی با مواد غذایی و تغذیه مناسب

افسردگی یک مشکل سلامتی عمومی است ،که بر میزان زیادی از جمعیت جهان تأثیر گذاشته است.
با حالت غم انگیزی عمیق مشخص میشود، می تواند احساسات ناامیدی ،از دست دادن علاقه به زندگی را افزایش دهد.مواد غذایی درمان افسردگی

مواد غذایی درمان افسردگی

این بیماری در حال تبدیل شدن به یک مشکل رایج است. چرا که بسیاری از مردم این علائم را نادیده می گیرند. تا زمانی که کیفیت زندگیشان تحت تاثیر قرار بگیرد. بعضی از کودکان و نوجوانان نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند و اغلب با مشکل مواجه می شوند. بسیاری از عوامل، مرتبط با افسردگی هستند و اما اکثر آنها عاطفی می باشند . هم چنین می تواند ناشی از عوامل محیطی ،تغییر هورمونی یا شیوه زندگی بی تحرک باشد.

درمان آن در هر فرد متفاوت است بسته به اینکه چقدر شدت آن بر زندگی آنها تاثیر می گذارد. صرف نظر از این موضوع، برخی از تغییرات غذایی توصیه می شود ،که مصرف آنها باعث ثبات روحی و ارتقای تمرکز می شود.

مواد مغذی توصیه شده برای درمان افسردگی:

ویتامین c : باعث کاهش اثرات رادیکال های آزاد می شود.

پیشنهاد مطالعه
کمبود ید در کمین گیاهخواران

اسیدفولیک: به اصطلاح ویتامین ب۹ ، که باعث افزایش سطح سروتونین میشود.

تریپتوفان : یک اسید آمینه ضروری است، که به طور طبیعی باعث آرام شدن شما می شود و به ایجاد سروتونین نیز کمک می کند.

فنیل آلانین: نوع دیگری از اسید آمینه که ترشح اندروفین را تحریک میکند.

اسیدهای چرب امگا ۳ : باعث ثبات ذهنی ،بهبود تمرکز و جلوگیری از افسردگی میشود.

کلسیم و منیزیم: باعث تولید نوروترانسمیترهای شما می شود.

پتاسیم: سیستم عصبی شما را آرام میکند، باعث تحریک پذیری و کاهش افسردگی میشود.


خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin