افزایش چاقی با خوردن شام دیروقت

کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد. خوردن بعد از ساعت ۸ شب لزوما باعث افزایش وزن نمی‌شود و کل کالری دریافتی در روز اهمیت دارد، هر چند که خوردن دیروقت در افزایش وزن ناخواسته تاثیر دارد. در این مطلب همراه با مریم سبکتکین کارشناس رژیم انلاین و رژیم درمانی اصفهان افزایش چاقی با خوردن شام دیروقت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طبق مطالب چاپ شده در مقالات چاقی، سندروم خورانش‌ شبانه به دلیل بی‌خوابی و افسردگی است، افزود: یک سری از افراد به افزایش وزن ناشی از خوردن شبانه مستعدتر هستند، البته در مطالعات دیگری این سندروم در افراد چاق و لاغر دیده می‌شود اما در سنین ۳۱ تا ۶۰ سالگی افراد را مستعد چاقی می‌کند.

در صورتی که افراد به طور منظم ورزش می‌کنند و در صدد افزایش حجم توده عضلانی هستند، خوردن پروتئین قبل از خواب برای آنان مفید است که طبق مطالعات همراهی ۲۸ گرم‌ پروتئین با ۱۵ گرم کربوهیدرات موثرتر واقع شد.

افزایش چاقی با خوردن شام دیروقت | مریم سبکتکین | رژیم آنلاین

تا زمانی که افراد حجم‌ کوچکی از غذاهای سالم را همراه با ورزش منظم انتخاب کنند به هدف وزن سالم می‌رسند. خوردن میان وعده قبل از خواب در افراد مبتلا به دیابت به کنترل قند آنان کمک بسیاری می‌کند. اگر شب احساس گرسنگی می‌کنید، خوردن یک اسنک سالم به خواب راحت کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
رژیم غذایی گیاهخواری و تاثیر بر بارداری ، کودکان

آیا می‌توانیم بعد از ساعت ۸ بخوریم و وزن کم کنیم؟

بله چون کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد. بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن افراد را به وعده‌های کم حجم و میان وعده‌ها در روز تشویق می‌کنند تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند.

مریم سبکتکین کارشناس تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر :

راجع به میوه‌های خشک بیشتر بدانیم

صف شکنان بیماری‌های متابولیک

رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران