انواع رژیم های غذایی

  • هیچ نوع رژیم غذایی لاغری یا چاقی در هنگام بارداری نگیرین چون برای شما و کودک شما خطرناکه.
  • داشتن وعده های متعادل غذایی روزانه و مصرف زیاد مایعات مثل آب، اسموتی ها، آب میوه های تازه، لیموناد صاف شده و غیره را به عنوان یه هدف روزانه درنظر بگیرین.
  • همیشه قبل از رفتن به رختخواب یه لیوان شیر مصرف کنین.
  • از غذاهای سرخ شده، چرب، تند و شیرین اجتناب کنین. اعتدال داشتن کلید سلامتیه.
  • مصرف الکل یه خطر قرمز ویژه است چون برای شما و کودکتون خیلی خطرناکه.
  • از مصرف کافئین اجتناب کنید چون ممکنه بر جفت شما و ضربان قلب نوزاد شما تأثیر بذاره. مصرف کافئین سنگین ممکنه خطر سقط جنین رو به وجود بیاره.

رژیم غذایی

رژیم غذایی (خلاصه: رژیم) (به فرانسوی: Régime alimentaire) یا خوراک روزانه یا غذای معمول مجموعهٔ خوراکی است
که یک موجود زنده یا شخص مصرف می‌کند. گاه انسان‌ها از رژیم غذایی ویژه‌ای پیروی می‌کنند
که ممکن است توسط پزشک یا متخصص تغذیه به آن‌ها توصیه شده باشد که به آن پرهیزانه یا رژیمِ درمانی می‌گویند
(مثلاً در بیماری دیابت). گاهی فرد برای لاغر شدن یا چاق شدن
از رژیم/پرهیزانهٔ لاغری یا رژیم/پرهیزانهٔ چاقی (رژیم افزایش وزن) پیروی می‌کند.
همچنین برخی از افراد مایلند در رژیم غذایی خود تنها از گیاهان استفاده کنند که به رژیم خوراکی آن‌ها گیاهخواری گفته می‌شد.

پیشنهاد مطالعه
چاقی بزرگسالان با مصرف مواد غذایی فوق‌ فرآوری

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin