پیشگیری از تری گلیسرید بالای خون

کاهش اضافه وزن می‌تواند نقش مهمی در کاهش سطح‌تری گلیسیرید بدن داشته باشد. اگر اضافه وزن دارید، کاهش پنج تا ده درصد از وزن بدن می‌تواند تأثیر شگفت‌آوری بر سلامت کلی و سطح‌تری گلیسیرید بدن شما داشته باشد. در این نوشته همراه با مریم سبکتکین کارشناس رژیم آنلاین و رژیم درمانی اصفهان بطو خلاصه به بررسی پیشگیری از تری گلیسرید بالای خون خواهیم پرداخت.

  • از قند اضافی با حذف شیرینی‌ها، نوشابه‌ها و مواد غذایی شیرین دیگر پرهیز کنید.
  • چربی‌های اشباع شده را با انواع اشباع نشده چندگانه نظیر روغن ذرت و دانه سویا یا انواع اشباع نشده واحد نظیر روغن کانولا و روغن‌زیتون جایگزین کنید.
  • به دلیل این‌که کربوهیدارت‌های اضافی در رژیم غذایی چیزی است که بعداً به تری گلیسیرید تبدیل می‌شود، دنبال کردن رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین می‌تواند به پیشگیری از افزایش سطح‌تری گلیسیرید کمک کند.
  • الکل مصرف نکنید، زیرا مقادیر کم الکل نیز می‌تواند آسیب جدی به سطح‌تری گلیسیرید بدن افراد وارد سازد.
  • از یک الگوی منظم غذا خوردن پیروی کنید. وعده‌های غذایی را به شش وعده غذایی کوچک در طول روز افزایش دهید.
پیشنهاد مطالعه
رژیم‌های گیاهخواری برای پیشگیری از سرطان پستان

پیشگیری از تری گلیسرید بالای خون | مریم سبکتکین | رژیم آنلاین

زمان مراجعه به پزشک

بررسی منظم سطح‌تری گلیسیرید می‌تواند به جلوگیری از مشکلات حاد بعدی کمک کند. بنابرین انجام منظم چکاپ برای بررسی وضعیت سلامت ضروری خواهد بود. برای بزرگسالان بالای بیست سال، بهتر است وضعیت چربی هر چهار یا شش سال بررسی شود. برای کودکان، یک‌بار بررسی وضعیت چربی در حدفاصل نه تا یازده سالگی و یک‌بار در حدفاصل یازده تا بیست سالگی اهمیت دارد.

اگر بدن شما سطح بالایی از تری گلیسیرید دارد، شما می‌توانید سطح این ماده را با ایجاد تغییر در سبک زندگی، دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از بعضی از درمان‌های خانگی کاهش دهید. همچنین به‌طور همزمان، باید به مصرف داروهایی بپردازید که پزشک معالج برای وضعیت‌تری گلیسیرید شما تجویز کرده است.

نتیجه نهایی

  • مصرف مواد غذایی حاوی فروکتوز را محدود کنید. شما می‌توانید این کار را با پرهیز از خوردن عصاره ذرت و کاهش مصرف میوه‌های خشک نظیر کشمش و خرما انجام دهید.
  • یک رژیم غذایی به نسبت کم‌چرب را دنبال کنید.
  • محصولات لبنی مورد استفاده خود را با محصولات کم‌چرب جایگزین کنید.
  • از مصرف چربی‌های اشباع پرهیز کنید. شما می‌توانید این کار را با کاهش مصرف گوشت قرمز، مرغ، کره، پنیر، شیر و نارگیل و روغن پالم انجام دهید.
  • از غذاهای تصفیه و فرآوری شده که می‌توانند موجب افزایش ناگهانی انسولین بدن شما شوند پرهیز کنید، این مواد غذایی می‌توانند موجب افزایش سطح‌تری گلیسیرید‌ها بدن شما شوند.
پیشنهاد مطالعه
چند مزیت رژیم های گیاه خواری

مصرف آجیل‌های درختی نظیر بادام، گردوی آمریکایی، بادام‌زمینی، گردو و غیره را افزایش دهید. این مواد غذایی منبع سرشاری از فیبرها، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی‌های اشباع نشده هستند.

مریم سبکتکین کارشناس تغذیه اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر :

روش های مختلف رژیم فستینگ

مزایا و معایب رژیم فستینگ چیست؟

تغذیه مناسب برای کنترل تری گلیسیرید