۳ نوع مواد غذایی مضر

۱-ماهی بزرگ آب‌های گرم: ماهی‌های بزرگ و ماهی‌های آب گرم ممکن است حاوی مقادیر بیشتری جیوه باشد.

جیوه در دوران بارداری برای زنان باردار مناسب نیست. بهتر است در دوران بارداری از ماهی‌های کوچک و ماهی‌های رودخانه‌ای یا پرورشی مانند قزل‌آلا یا ماهی سفید استفاده کنید.

۲- جگر: جگر حاوی میزان زیادی ویتامین A است که مصرف آن در بارداری خطرناک خواهد بود.
بهتر است از مصرف مواد غذایی یا خوراک‌های حاوی جگر نیز در طول بارداری خودداری کنید.

۳- شکلات: شکلات حاوی مقادیری کافئین(کافئین (به انگلیسی: Caffeine) یک مادهٔ شیمیایی خوراکی است که در گیاهان مختلفی از جمله قهوه، کاکائو، کولا و چای یافت می‌شود و نوعی داروی محرک است که می‌تواند از خوابیدن جلوگیری کند.
کافئین یک آلکالوئید از خانواده متیل گزانتین‌ها است که خواص آن به تئوفیلین و تئوبرومین هم شبیه‌است.
کافئین خالص، به صورت پودر سفید رنگ تلخی می‌باشد. این ماده از ترکیب کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده‌است.

) و تئوبرومید است که اثرهایی مشابه کافئین دارد.
به همین دلیل، مصرف زیاد شکلات در دوران بارداری می‌تواند مضر باشد و توصیه نمی‌شود. بهتر است در دوران بارداری مصرف شکلات را بسیار کم کنید.

پیشنهاد مطالعه
بهترین زمان برای خوردن صبحانه

خانم مریم سبکتکین

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

(عضو هیات مدیره انجمن تغذیه اصفهان)

ارتباط تلگرام @s_diet

پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin