میوه ها، غذای سبک در فصل تابستان

میوه ها در تابستان | وقتی از خوردن غذاهای سنگین پرهیز می کنیم و به سمت غذاهای سبک و راحت هضم مثل میوه ها و سالاهاد می رویم. اما ممکنه در این حین در استفاده از آنها، در مصرف میوه نیز زیاده روی کنیم. این افراط باعث می شود که بدن مان چربی اضافه بخود بگیرد. اما باید توجه داشته باشیم که سه عنصر اساسی برای کاهش وزن موفق با استفاده از میوه ها و صیفی جات؛ کم کالری بودن، کم چربی بودن و داشتن فیبر زیاد آنهاست.

دلیل مصرف میوه ها در تابستان

در تابستان علاوه بر تعریق زیاد و کم شدن آب بدن، توان و انرژی انسان نیز تحلیل می رود. شاید نوشیدن آب راه چاره باشد، اما انسان تا اندازه ای می تواند آب فراوان بنوشد. از یک طرف عادت نداشتن به نوشیدن آب زیاد، و از طرف دیگر، کافی نبودن آب برای جبران انرژی از دست رفته ی بدن، باعث می شود آدم مغلوب گرمای خورشید بشود. پس باید به فکر جایگزین بهتری، برای آب باشیم. که بتواند هم آب بدن را تأمین کند، و هم بتواند ویتامین هایی که کم بودشان باعث تحلیل توان و انرژی می شود را به بدن بازگرداند.

پیشنهاد مطالعه
بهترین راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه های تابستانی

میوه ها در تابستان | اغلب میوه های تابستانی، از بهترین جایگزین ها هستند. چرا که هم آب بیشتری نسبت به میوه های دیگر فصل ها دارند، و هم سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی هستند. می توان به روش های مختلف، در رژیم غذایی از این میوه ها استفاده کرد، مثلاً استفاده از آن ها درسالادهای فصل یا با مخلوط کردن آنها شیر و ماست (ماست میوه ای) و یا به عنوان میان وعده، به صورت خام میل کنیم.

ارتباط با ما از طریق تلگرام @s_diet

کانال تلگرام:

 @sabodiet


پیج اینستاگرام :

rejim_darmani_saboktakin


آدرس ایمیل:

info@saboktakinclinic.ir