دلایل پنهان افزایش وزن

اضافه وزن هنگامی اتفاق می افتد که به طور مرتب بیشتر از کالری که از طریق عملکردهای بدنی طبیعی و فعالیت بدنی استفاده می کنید کالری بیشتری بخورید. اما عادات سبک زندگی باعث افزایش وزن شما همیشه مشهود نیست.

کاهش وزن به معنای خوردن کالری کمتری و سوزاندن انرژی بیشتر از طریق فعالیت بدنی است.

ساده به نظر می رسد اما بیش از ۶۰٪ از بزرگسالان در انگلیس دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. سبک زندگی ما می بیند که بسیاری از ما کالری بیشتری را از آنچه نیاز داریم می خوریم و به اندازه کافی فعالیت بدنی انجام نمی دهیم.

 برخی از دلایل افزایش وزن 

غذای دارای برچسب کم چرب

امروزه بسیاری از غذاها در سوپر مارکت ها با عنوان “کم چربی” شناخته می شوند. لیزا مایلز ، دانشمند تغذیه توضیح می دهد ،

“در بعضی موارد ، غذاهای کم چرب حاوی مقادیر زیادی قند هستند. غذاهای دارای قند زیاد نیز می توانند کالری زیادی داشته باشند و بنابراین به افزایش وزن کمک می کنند.”

چه می توانم بکنم؟
مایلز می گوید: “برچسب ها را بخوانید.” “شما باید به انرژی و کالری کلی توجه کنید. اگرچه ممکن است یک غذا چربی کمتری داشته باشد ، اما ممکن است هنوز هم به همان میزان کالری داشته باشد.”

مواد غذایی با عنوان “کم چربی” ممکن است هنوز کالری بیشتری نسبت به یک جایگزین داشته باشد. به عنوان مثال ، مافین “کم چربی” ممکن است کالری بیشتری نسبت به یک نان تست داشته باشد.

گزینه های غذایی سالم تری در تعویض مواد غذایی سالم پیدا کنید.

دلایل پنهان اضافه وزن
دلایل پنهان اضافه وزن

تلویزیون

تماشای تلویزیون زیادی می تواند به یک سبک زندگی غیرفعال کمک کند و بسیاری از ما کالری را که در تماشای تلویزیون به آنها احتیاج نداریم مصرف می کنیم.

ساکلینگ توضیح می دهد: “مردم اغلب متوجه می شوند که در حالی که در جلوی تلویزیون نشسته اند ، غذاهای پر انرژی مانند ترد و شکلات را میل می کنند.”

چه می توانم بکنم؟
مکیدن می گوید: “اگر نگران وزن خود هستید ، اگر سلامتی شما اجازه دارد در فعالیت های بدنی روزانه بیشتر شرکت کنید.”

“راه رفتن به محل کار ، مدرسه یا مغازه ها را امتحان کنید و وقت کمتری را مقابل تلویزیون بگذرانید. فراموش نکنید که می توانید در حین تماشای تلویزیون فعالیتی انجام دهید ، مانند استفاده از دوچرخه ورزش.”

برای ایده های بیشتر ، به فعال کردن راه خود مراجعه کنید.

پیشینه پزشکی شما

افزایش وزن یک عارضه جانبی مشترک بسیاری از داروها است. شایع ترین داروهایی که می توانند باعث افزایش وزن شوند ، استروئیدها ، داروهای ضد روان کننده و انسولین هستند.

چه می توانم بکنم؟
هرگز مصرف داروهای تجویز شده را قطع نکنید مگر اینکه پزشک معالج یا متخصص شما به شما گفته باشد.

اگر نگران افزایش وزن هستید ، با پزشک خود مشورت کنید. در ضمن مطمئن شوید که رژیم سالم و متعادل را دنبال می کنید.

کمبود خواب

برخی تحقیقات حاکی از آن است که کمبود خواب می تواند به افزایش وزن کمک کند.

دکتر نیل استنلی ، متخصص خواب در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ ، می گوید: “به نظر می رسد بین عدم خواب و قرار گرفتن در وزن ، ارتباط محکمی برقرار است.”

چه می توانم بکنم؟
ساده: بیشتر بخوابید. دکتر استنلی می گوید: “وقتی از خواب شب خوب بیدار می شوید ، احساس شگفتی می کنید.”

“در این دوران مدرن ، ما خواب را اتلاف وقت می دانیم. اما خواب برای سلامتی جسمی و روحی اساسی است.”

اگر در خواب مشکل دارید ، در ۱۰ نکته برای ضرب و شتم بی خوابی ، مشاوره بگیرید.


بیشتر بخوانید : تاثیر میوه بر افزایش و کاهش وزن


پیشنهاد مطالعه
بررسی رابطه کاهش وزن با نوشیدن آب