چرا لاغر نمی شویم؟

استپ وزنی | در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال چرا لاغر نمی شویم با وجود اینکه همیشه در رژیم هستیم و ورزش می کنیم، را بدهیم. کاهش وزن همیشه یک معادله ساده نیست و عوامل دیگری، چه داخلی و چه خارجی ممکن است مانع از رسیدن شما به هدف شوند. در اینجا برخی از موانع رایج و نحوه غلبه بر آنها آورده شده است.

اگر با وجود اینکه غذای سالم می‌خورید ورزش منظم دارید ، اما وزن کم نمی‌کنید، ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد.  زمانی که می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید اما بدن شما به مقابله می‌پردازد، بدون شک یک تغییر استراتژی اساسی می‌تواند کمک کننده باشد. به هر دلیلی از جمله دستیابی سریع تر به سلامتی هستید عمل بای پس معده نیز راه حلی سریع برای از دست دادن وزن میباشد.

اگر در تلاش برای کاهش وزن و لاغری هستید، ممکن است در ابتدا بتوانید مقدار زیادی وزن کم کنید بدون اینکه تلاش زیادی کنید. با این حال، کاهش وزن ممکن است پس از مدتی بسیار کند یا به طور کلی متوقف شود.

 متخصص تغذیه تهران دکتر مریم سبکتکین 

متخصص تغذیه تهران | استپ وزنی و لاغر نشدن

دلایل لاغر نشدن

همه کسانی که درگیر کاهش وزن و این مسئله که چرا لاغر نمی شویم هستند می‌دانند که از دست دادن وزن همیشه آسان نیست، و زمانی که به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند، چقدر خسته کننده است. گاهی اوقات وقتی وزن کم می‌کنید، بدن‌تان با آن مقابله می‌کند. ممکن است در ابتدا مقدار زیادی وزن کم کنید، اما کاهش وزن شما ممکن است پس از مدتی کاهش یابد یا به طور کامل متوقف شود.

حتی زمانی که فکر می‌کنید همه چیز را درست انجام می‌دهید، باز هم ممکن است نتایجی را که می‌خواهید مشاهده نکنید.اما اسلیو معده راه حلی سریع برای رسیدن به اندامی ایده آل میباشد. از کمبود خواب گرفته تا مشکلات سلامتی، عوامل زیادی وجود دارند که بر کاهش وزن تأثیر می‌گذارند.

پیشنهاد مطالعه
حفظ سلامت روده با خوراکی های مفید

علت کندی کاهش وزن

دلیل شما برای کاهش وزن هر چه که باشد، قطعا می‌خواهید ایمن، موثر و پایدار باشد. حتی زمانی که احساس می‌کنید همه چیز را درست انجام می‌دهید، اما وقتی چربی‌های اضافی تکان نخورند، بسیار ناامیدکننده است. اگر در گوگل سرچ کرده‌اید “چرا لاغر نمی شویم؟” شما جای درستی آمده‌اید.

کاهش وزن فقط مربوط به تغذیه و رژیم درمانی و ورزش نیست، (اما این دو مورد در روند کاهش وزن بسیار مهم هستند) کاهش وزن به سن، جنسیت و وزن اولیه شما نیز بستگی دارد. کم کردن وزن برای بزرگسالان جوان، آسان‌تر است؛ آنها گاهی اوقات می‌توانند تا ۲۰ درصد از وزن بدن خود را با تغذیه مناسب و ورزش کاهش دهند. اما برای زنان یائسه، انجام همین کار به طور بالقوه می‌تواند به پنج تا هفت درصد کمک کند.

بعلاوه، مشاهده نتایج برای زنان کمی بیشتر طول می‌کشد. مردان سریع‌تر از زنان وزن کم می‌کنند، ممکن است دو تا سه ماه طول بکشد تا مردان ۱۰ درصد وزن از دست بدهند، در حالی که برای زنان پنج تا شش ماه طول می‌کشد و دوباره، این به عوامل زیادی بستگی دارد.

با این حال، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است وزن کم نکنید و دگیر این باشین که چرا لاغر نمی شویم. زنان گاهی اوقات مقدار کالری را که هنگام ورزش می‌سوزانند بیش از حد تخمین می‌زنند. همچنین، بر آنچه از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند تمرکز می‌کنند و این باعث می‌شود غذای کافی نخورند – چه کالری کافی روزانه چه غذاهای پر از مواد مغذی. در حالی که باید مقادیر مناسبی از پروتئین و سبزیجات بخورید.) از آنجایی که انسان برای بقا ساخته شده است، نخوردن به اندازه کافی ممکن است بدن شما را به حالت گرسنگی سوق دهد و یکی از پاسخ‌های سوال چرا لاغر نمی شویم باشد.

پیشنهاد مطالعه
فعالیت بدنی مناسب برای کودکان و نوجوانان

متخصص تغذیه تهران | لاغری موضعی .

استپ وزنی چیست؟

استپ وزنی به دوره‌ای در طول فرآیند کاهش وزن اشاره دارد . که علیرغم تلاش‌های مداوم برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم و روال ورزش، پیشرفت فرد در کاهش وزن متوقف می‌شود . یا کند می‌شود. در طول مراحل اولیه کاهش وزن، افراد اغلب پیشرفت نسبتا سریع و ثابتی را تجربه می کنند. با این حال، همانطور که بدن با تغییرات سازگار می شود . سازگاری های متابولیک و سایر عوامل ممکن است منجر به کاهش سرعت کاهش وزن شود.

برای خارج شدن از استپ وزنی چه کنیم؟

برای خارج شدن از استپ وزنی افراد می توانند استراتژی های مختلفی را امتحان کنند، مانند:

  1. کاهش کالری دریافتی: کالری مورد نیاز روزانه خود را مجدداً محاسبه کنید و بر اساس آن میزان دریافتی خود را تنظیم کنید. این ممکن است شامل کاهش اندازه وعده یا ارزیابی مجدد انواع غذاهای مصرفی باشد.
  2. تغییر روال ورزش: تمرینات جدیدی را امتحان کنید یا شدت تمرینات خود را افزایش دهید . تا بدن خود را به چالش بکشید و متابولیسم را افزایش دهید.
  3. اضافه کردن تمرینات قدرتی: ترکیب تمرینات قدرتی و هوازی می تواند به حفظ یا ساخت توده عضلانی کمک کند . که به نوبه خود به سوخت و ساز بدن سرعت می دهد.