عوارض دستگاه کویتیشن

عوارض دستگاه لاغری کویتیشن | خطرات بسیار کمی در ارتباط با این روش وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. کبودی و درد از عوارض جانبی کوتاه مدت شایع است و برخی از افراد پس از بهبودی این درمان دچار شلی پوست یا فرورفتگی و موج در پوست خود می شوند. یکی از روش‌های نوین لاغری موضعی استفاده از دستگاه لاغری کویتیشن است. با اینکه افراد زیادی به این روش علاقه دارند و تبلیغات زیادی در رابطه با بی خطر بودن این دستگاه انجام می شود؛ اما در حقیقت این دستگاه هم عوارض خودش را دارد.

جدیداً متخصصان به این نتیجه رسیده اند که امواج این دستگاه روی بافت‌های عروقی، عصبی، و ماهیچه ای تأثیر می گذارد. همچنین با وارد کردن فشار به سلول‌ها موجب ترکیدن سلول‌های چربی می شوند. احتمال دارد این مواردی که از ترکیدن سلول‌های چربی آزاد می شوند وارد گردش خون شوند.

با وارد شد این موارد به گردش خون سطح کلسترول بدن افزایش پیدا می کند. البته این عوارضی که ذکر کردیم از جمله عارضه‌های نادر دستگاه لاغری کویتیشن به شمار می رود. از دیگر عوارضی که باید به آن توجه داشت سوختی یا التهاب در ناحیه درمان است. این عارضه در اثر بی دقتی و تازه کار بودن تیم درمان و متخصصان اتفاق می افتد.

متخصص تغذیه تهران دکتر مریم سبکتکین

متخصص تغذیه تهران | عملکرد دستگاه کویتیشن برای لاغری و کاهش سایز ..

عوارض جانبی دستگاه لاغری کویتیشن کدامند؟

این روش به طور معمول عوارضی ایجاد نمی کند، زیرا امواجی که ساطع می شود به بافت های سالم آسیبی وارد نخواهد کرد به دلیل اینکه درچربی سوزی به روش کویتیشن، فقط سلول های چربی و بافت های مربوط به آن مورد تهاجم قرار می گیرد. از عوارض موقتی این روش می توان به قرمزی پوست، تشنگی زیاد و حالت تهوع اشاره کرد که به سرعت از بین خواهند رفت. درد زانو وسر درد نیز از عوارض دیگر این روش هستند که در صورت به وجود آمدن سریع تر باید با پزشک معالج مطرح گردد.

پیشنهاد مطالعه
چرا دچار چاقی شکمی می شویم ؟

پس از درمان ممکن است بیمار احساس تکرر ادرار داشته باشد. در این زمان به بیمار توصیه می‌کنیم به مقدار کافی آب بنوشد زیرا آب از دست رفته به خاطر دفع سلولیت‌های بدن است. با توجه به اینکه روش کویتیشن بدون درد، بی خطر و غیر تهاجمی است، عوارض جانبی آن در موارد خیلی کم در افراد بیمار مشاهده می‌شود.

این درمان سلول‌های چربی را سست می‌کند تا باعث کاهش وزن در ناحیه‌های انتخابی شود. لاغری با کویتیشن تعداد سلول‌های چربی یک ناحیه مشخص را کاهش می‌دهد و با پیکرتراشی و بهبود شکل آن بخش اعتماد به نفس را نیز ارتقاء می‌دهد.

مراقبت های قبل از لاغری با کویتیشن

1. برای آماده شدن برای لاغری با کویتیشن، تکنسین دستورالعمل های دقیقی را به شما می دهد که باید به دقت دنبال کنید.
  2. حداقل ۴۸ ساعت قبل از جلسه، از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  3. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن، در ۲ هفته منتهی به جلسه خودداری کنید.
  4. قبل و بعد از درمان مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن شما بتواند به سرعت رسوبات چربی را دفع کند.
پیشنهاد مطالعه
تغذیه صحیح در دوران بارداری

اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را قبل از اولین جلسه به تکنسین کلینیک لاغری اعلام کرده اید:

• هر شرایط پزشکی که دارید.
  • هر مکمل گیاهی که مصرف می کنید.
  • هر دارویی که برای شما تجویز شده است.

متخصص تغذیه تهران |
 عملکرد دستگاه کویتیشن برای لاغری و کاهش سایز

مراقبت های بعد از لاغری با دستگاه کویتیشن

پس از کویتیشن اولتراسونیک، باید بتوانید بایستید و خودتان را به خانه برسانید. درد و کبودی معمولاً کم است. به شما دستور داده می شود که پس از انجام این عمل تا حد ممکن آب بنوشید تا به بدن کمک کنید تا سلول های چربی را از طریق سیستم لنفاوی شستشو دهد.

انتظار نداشته باشید که فوراً نتایج را ببینید. بلافاصله پس از جلسه، ممکن است بدن شما پف کرده یا متورم شود. زمان می برد تا بدن شما تجزیه شود و سلول های چربی خارج شده را حل کند. همچنین ممکن است برای مشاهده نتایج قابل مشاهده به درمان های مکرر نیاز داشته باشید. اکثر کاندیدهای این درمان نتیجه نهایی خود را در عرض ۶ تا ۱۲ هفته می بینند. به طور متوسط، درمان برای نتایج قابل مشاهده نیاز به ۱ تا ۳ ویزیت دارد.

نتایج این درمان تا زمانی که رژیم غذایی سالم داشته باشید و ورزش کنید دائمی است. اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، رسوبات چربی ممکن است به مناطقی که درمان شده اند بازگردند.